نگاهی به اجتماع خودمان !

وب نوشته ی مصطفی نادریان (وکیل پایه یک دادگستری)

نگاهی به اجتماع خودمان !

وب نوشته ی مصطفی نادریان (وکیل پایه یک دادگستری)

آرامم... 

     چون درخت پرباری 

                      ـ که سرما خورده است او را ـ

  

 و در این زمستان بی باران ...            

                                     نشسته ام به انتظار بوسه ی تبر باغبان !

 

(این است پاسخ پرسشت که "چونی ...؟!" )                                              

روباه اهلی چه گفت ...؟

مثل اینکه می گفت : 

 

" باران 

         ببار 

              ببار و خیابان ها را غرق کن 

                                               بر سر این چهارراه 

                                                                      در انتظار نوحیم..." 

 

این ها را از باغبان جهنم پرسیدم و او گفت !

به نقل از روباه اهلی...!

می گفت :  

"خیلی وقته که ندیدمش ... حتی توی خوابم ! 

هروقت می خوام  ببینمش ، شازده کوچولو رو می خونم  

وقتی که روباه از اهلی شدن می گه  

وقتی که با دیدن گندمزار ، به یاد گیسوی یارش می افته 

گیسویی که هم خودش و هم دل روباه اهلی قصه رو به باد داده بود ... " 

 

گفتم : 

" خب ازش بخواه که اجازه بده به دیدنش بری" 

 

گفت : 

"نمیشه ، اون حتی اجازه صدا زدنش رو از من گرفته 

چطوری ازش بخوام ؟ 

تازه اگه بخوام هم مطمئنم اجازه نمیده 

اون میگه من دیگه مال تو نیستم ..." 

 

گفتم : 

" یعنی نمیتونی یه تصویر ازش داشته باشی  

چیزی که لااقل بتونی هروقت دلتنگش بودی نگاهش کنی 

عکسی ... "

 

نذاشت حرفمو کامل کنم و گفت : 

" دیوونه شدی ...؟ 

من اونو دوست دارم ، نه اون منو ... 

چرا باید بهم عکس بده و دلتنگیام رو کمتر کنه ... ؟" 

 

گفتم : 

"درسته اما خب عشق داشتن به هر کی براش خوشاینده 

یعنی انقدر مهربون نیس که یه عکس به عاشقش بده 

و بهش اعتماد داشته باشه ...؟ 

یعنی فکر میکنه عاشقش با داشتن یه عکس ازش اونو آزار میده ...؟ 

پس اینکه میگن میان عاشق و معشوق ...." 

 

باز نذاشت حرفم کامل بشه  

با خودش گفت به قول شمس لنگرودی ... 

من نشنیدم چی خوند و رفت... 

 

داد زدم من عکاسم اگه معشوقتو دیدم و تونستم ازش عکس بندازم  

چطور بدستت برسونم ....؟! 

 

بی اعتنا به این حرفم ... حتی پشت سرش رو هم نگاه نکرد 

 

*********************************************

حیف امروز که عشقش رو دیدم و یه عکس ازش انداختم با خودم میگم

کاش می شد ایمیلش رو داشته باشم و براش بفرستم 

بیچاره حتما خیلی آروم میشد 

با دیدن عکس یارش...