نگاهی به اجتماع خودمان !

وب نوشته ی مصطفی نادریان (وکیل پایه یک دادگستری)

نگاهی به اجتماع خودمان !

وب نوشته ی مصطفی نادریان (وکیل پایه یک دادگستری)

دادگاه صالح در مزاحمت تلفنی

رای شماره 721 مورخ 90/4/21.وقوع بزه مزاحمت برای اشخاص به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر ـ موضوع ماده641 قانون مجازات اسلامی ـ منوط به آن است که نتیجه آن که مقصود مرتکب است محقق گردد، بنابراین در مواردی که اجرای مزاحمت از یک حوزه قضایی شروع و نتیجه آن در حوزه قضایی دیگر حاصل شود، محل حدوث نتیجه مزبور، محل وقوع جرم محسوب و مناط صلاحیت دادگاه رسیدگی‌کننده نیز همین امر خواهد بود. بر این اساس رای شماره1045ـ20/7/1385 شعبه بیست و هفتم دیوان عالی کشور که با این نظر مطابقت دارد به اکثریت آراء صحیح و منطبق با موازین قانون تشخیص می‌گردد. این رای طبق ماده 270 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری در موارد مشابه برای شعب دیوان عالی کشور و دادگاه‌های سراسر کشور لازم‌الاتباع است.

یک اتفاق زیبا در دادگاهی برای حفظ محیط زیست

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس ۶ جوان متخلف که در اقدامی غیر قانونی در پارک ملی بمو اقدام به جداسازی بره آهو از مادرش کرده بودند توسط محیط بانان پارک ملی بمو دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند و بره آهو با کمک محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست به دامان مادر بازگردانده شد .
مهندس ابراهیمی کارنامی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس ، با ابراز خرسندی از دستگیری متخلفین زنده گیری حیات وحش در پارک ملی بمو گفت : پرونده این متخلفان به جرم ورود غیر مجاز به پارک ملی بمو و زنده گیری حیات وحش از زیستگاه خود، به دادگاه تحویل داده شد ، هر یک از  این ۶ جوان بنا به بند ب ماده ۱۳ قانون شکار وصید به  حبس تعزیری به مدت ۹۱ روز محکوم شدند ، اما قاضی دوستدار محیط زیست شعبه اول دادگاه عمومی زرقان با ملاحظه به سن کم متخلفان مجازات آموزشی موثری را برای ایشان در نظر گرفت .

ادامه مطلب ...